Nu wij door Corona min of meer gedwongen zijn om thuis te werken, bedacht ik mij twee dingen.
Ik heb een aantal jaar geleden bewust gekozen om een kantoor in een bedrijfsverzamelgebouw te huren omdat thuiswerken met kinderen voor mij heel lastig te realiseren was. Mijn jongste heeft ADHD en ondanks alle regels en afspraken, gebeurt het (naar mijn zin net té) vaak dat hij toch binnen komt stormen om iets te zeggen of te vragen. Voor hem is het niet leuk dat ik hem sta weg te bonjouren, voor mijzelf is het vervelend omdat ik op zo’n moment mijn aandacht toch over twee dingen probeer te verdelen waarbij ik uiteindelijk twee dingen half doe en voor mijn klant is het vervelend dat hij/zij op dat moment niet de aandacht krijgt die ik wel heb toegezegd.
Maar van de week las ik nóg een reden waarom thuiswerken stress verhogend kan zijn en zelfs tot een burn-out kan leiden. Veel mensen hebben wel een computer en de bijbehorende programma’s, maar weten eigenlijk helemaal niet zo goed hoe alles werkt en hoe ze bepaalde dingen kunnen doen.
Aan de stress van de kinderen kan ik helaas weinig doen… Overigens als iemand DE tip heeft, hoor ik het graag!
Maar aan de stress van “hoe gebruik ik mijn tools optimaal”, kan ik, vanuit mijn gebruikerservaring, wel iets doen!
Nu zie ik op dit moment heel veel trainingen voorbijkomen om online te gaan werken, maar ik ben benieuwd waar jij, jouw team en jouw bedrijf nu echt tegenaan lopen, waar heb jij behoefte aan? Soms is het een kwestie van de processen een keer tegen het licht houden, soms is het een praktische training van Word, Excel, PowerPoint, SharePoint en/of Teams.
Laat mij weten waar jij behoefte aan hebt via info@ycontrol.nl of bel mij op 078 – 30 39 830.